maandag 24 april 2017

Nog meer proefjes

Colin: "We hadden een pot met water gevuld. We gingen een druif in een kaarsbakje doen." Lieuwe: "Juf vroeg: "Kan ik hem droog laten op de bodem van de pot?" Colin: "Ik dacht dat het lukte." Lieuwe: " Ik dacht dat het niet lukte."
Colin: "Juf pakte een glas en die deed ze op de kop over het bakje met de druif." Lieuwe: "Ze duwde het glas naar beneden en het bakje met de druif ging ook naar beneden." Colin: "Als het glas weer omhoog ging, was de druif nog droog."
(Colin en Lieuwe)

Wessel liet zien dat het met zijn klavertje ook lukte.


We hebben kaarsjes in glazen potjes gedaan. We een boek op de opening en gingen kijken hoeveel tellen het duurde voordat de kaarsjes uitgingen. We zagen dat het bij de grote pot het langste duurde voordat het kaarsje uitging.
(Julia)


Ik heb een muisje van papier gekleurd. Die heb ik uitgeknipt. We hebben er een paperclip achterop geplakt. Als je het muisje op een papier legt en een magneet aan de andere kant doet, dan gaat het muisje bewegen.
(Amy)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten